Adobes kundtjänst – sämsta jag varit med om

Jag har ett årsmedlemskap i Creative Cloud. Om några dagar är det dags att förnya prenumerationen. Under den senaste har jag fått dagliga varningsmeddelanden om att prenumeration snart upphör. Detta på grund av att mina betalningsuppgifter inte längre stämmer. Redan för en vecka sedan, när första meddelandet dök upp, uppdaterade jag min betalningsinformation. Detta ledde inte till något. Varningarna fortsätter. Jag kontaktade Adobes kundtjänst (enbart på engelska) genom att chatta med en agent. Agenten kunde inte se något fel men begärde för säkerhets skull att jag skulle fylla i uppgifterna igen. Jag frågade om jag nu skull slippa varningarna och svaret var ja. Det tog inte många timmar innan varningen kom tillbaka. Ny kontakt med Adobes kundtjänst. Agenten kunde se att min betalningsinfo var okey och sa att det var ett tekniskt problem. Blev därför överförd till en tekniker som naturligtvis inte tog del av det som hänt tidigare i ärendet. Teknikern begärde åtkomst till min dator och konstaterade att apparna fungerade. Jag fick då påtala att det inte är apparna som är problemet utan själva prenumerationen. Får då beskedet att jag inte behöver oroa mig. Jag svarade att jag ska sluta oroa mig när varningsmeddelandet upphör. Agenten avbröt då konversationen – brutalt och ohyfsat. Nu har jag tre dagar kvar på min prenumeration och Adobe stundar totalt i att reda ut problemet. Det här är definitivt en kundtjänst som förtjänar sämsta möjliga betyg. Nu är det bara att vänta och se vad som händer med min prenumeration. För övrigt inte första gången den orsakat problem.