Som rubriken säger här dyker det upp lite diverse bilder å prat om vad som händer på jobbet å på fritiden vilket innerbär en del jobbar bilder då man gör div å inte så vanliga kran lyft jämt . Å fritid ja där kan det dyka upp vad som helst

Lite nostalgi (mopeder)

Jo d va väl ett xx antal år sedan man for runt å gjorde bygden osäker på en moped o otrimmad va den oxå "host host " hihi men en sak är då säker att mina Zyndapp cylindrar såg inte ut så här den saken är solklar motor å styre tillhör den på tredje bilden :) 

Lite synd att det ligger en modern hjälm på den 

å så här kommer det några till mopeder 

Så fler kommer inom kort 

Så må nu best ni som läser min blogg 

Mvh Affe 

Inlagt 2017-05-01 21:45 | Läst 484 ggr. | Permalink
Med doft av blårök. En riktig snygging den översta, tyvärr har priserna skenat åt himlen till.
Svar från Affe.R 2017-05-01 22:34
Tyvär benägen att hålla med om pris bilden på vissa mopeder som tex Zyndapp å Sahcs
Men kan säga att eter å ricin olja luktar oxå gått den röklukten spred sig uppe i skogen när dom köre en fråge runda :)
Vibybo 2017-05-01 22:52
Glömde säga, jag läser tidningen moped i Readly; det är journalistik på högsta nivå, rent nöje! Men har ingen egen, elcykel går diskretare att slinka fram med, människor hade blivit irriterade om jag blåst förbi dem med moped på stigarna i fågelskyddsområdet, men med elcykeln så blir det glatt bemötande.
Svar från Affe.R 2017-05-01 23:27
E samma här äger inte heller nån moppe men det klia lite i fingrarna å köpa en men då ska det va en gammal modell
Härligt med dessa moppebilder, det var ju så allt motoristiskt började fram till nu.. Moppar var livet på den tiden, och de kompisar man hade då.. Zündapp var absolut en av de populärare modellerna! Ser några av varianterna som fanns då i dina bilder här, men några har lite annorlunda 'toppar' jämfört med de motorer som satt på min barndoms 'Zündappar', det var inte lika stora kylflänsar, utan mera som på första bildens 'topp'.. Sen sattes det väl ibland dit 'femhalvor' 'sjuhalvor' eller t.o.m 'niohalvor' om jag minns rätt.. med rejält ökad fart som resultat.. Minns också att den tidens Zündapp hade gjuten ram, så kördes det lite för 'högt' på bakhjulet så tog bakre stänkskärmen i marken och infästningen i den gjutna ramen knäcktes på ett illa sätt.. svårt att reparera.. Vi pratar om åren kring 1968 och framåt några år för min del.. Själv körde jag exakt en sådan här på den tiden: https://suzukimoped.wordpress.com/ Skulle gärna ha en moppe nu! :-)
Hälsn!