Annons

1ds Mark II och Eos Utility problem...

Produkter
(logga in för att koppla)

T_M

Aktiv medlem
Använder vista 32-bit och har hämtat ner alla nya drivrutiner till firewire kortet o kameran men endå får jag inte Eos Utility att fungera?!

När jag startar kameran så frågar vista efter drivrutiner som är redan installerade. Någon som har haft liknande problem och fått ordning på det hela...

Har även testat att installera om vista och alla program på nytt, tänkte ifall det är något som den krockar med. Får även samma resultat med laptop.

Var i kontakt med canon supporten och dom skulle återkomma efter att dom har testat själva med samma kameran och vista.

Använder vista 32-bit och har hämtat ner alla nya drivrutiner till firewire kortet o kameran men endå får jag inte Eos Utility att fungera?!

När jag startar kameran så frågar vista efter drivrutiner som är redan installerade. Någon som har haft liknande problem och fått ordning på det hela...

Har även testat att installera om vista och alla program på nytt, tänkte ifall det är något som den krockar med. Får även samma resultat med laptop.

Var i kontakt med canon supporten och dom skulle återkomma efter att dom har testat själva med samma kameran och vista.

Jag har ingen lösning på ditt problem men kör själv vista 32 på min laptop & där gick 1ds mk2 att koppla upp utan problem. Då vet du i allafall att det ska fungera;)

Hoppas supporten löser det åt dig.

Mvh

F

Tack för svaret, då finns det hopp för mig då...

Jag fixar inte det iallafall får se som sagt ifall canon kan lösa det åt mig.

/Tommi

Nu har det fixat sig :)

Dyrt blev det... strax över 3000kr! Var iväg för att få kamerans AF justerad med då gick det inte göra pga att firewire uttaget krävs till för att kunna göra det.

Det var tydligen ett kretskort som hade gått sönder någonstans bakom firewire och strömförsörjaren. Kortet kostade tydligen inte mer än 325kr så resten är arbete :(

Så något fel på drivrutiner var det inte frågan om fast kameran klagade över det.

/Tommi

ANNONS
Götaplatsens Foto