Det är ju som Mankan G skrev inte så många som har ekonomiska möjligheter att byta system allteftersom de olika tillverkarna överträffar varandra, åtminstone är det så bland de som skaffat sig in uppsättning objektiv och andra tillbehör. Jag tvingades byta från Konica då de la ner tillverkningen av systemkameror och de jag hade inte höll måttet utan slutade blända ner upprepade gånger efter rep och även med ett annat hus. Det var trångt ekonomiskt då så jag fick nästan lägga allt fotograferande på hyllan, men den billigaste Canon 500N med två Zigma blev det. Det har sedan blivit mer Canon och det har fungerat bra, nu en 400D (lätt och smidig och ändå bra bilder) och så en 7D (tung men mycket kompetent). De som valt Nikon, Sony, Pentax eller annat behöver ju inte sörja, det finns ju bra modeller till dem också. Så strömmarne mellan systemen blir naturligt inte så stora utan det blir nog mer inom dem. Det har framhållits att det skulle råda en strid ström bland pressfotografer från Canon till Nikon, också det är en stor överdrift lanserad av Nikonfans. Det var kungligt jubileum i Örebro nyligen och av de pressfotografer jag såg så dominerade Canon stort. Återstår att se om eller när andra kan slå sig in på den marknaden, men bland lokalredaktörer på mindre tidningar har jag åtminstone sett en med Pentax.