Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Amatör med en Canon EOS M50 kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

MrsBA

Medlem
2021 köpte jag en Canon EOS M50 kamera med 15-45/3,5-6,3 IS STM objektiv.
Jag har sparsamt använt min kamera och känner mig inte riktigt säker på det här med nya tillbehör, speciellt eftersom det nu verkar vara en 'gammal' modell som butiker inte har tillbehör till på samma sätt.

Jag är nöjd med det objektivet jag har idag men skulle nog vilja ha ett till för de där 'speciella' tillfällena samt att jag skulle vilja ha en liten blixt som sitter på kameran.

Tar gärna emot tips på tillbehör och var jag kan hitta dem!

Utgångspunkt är att jag är en glad amatör och ingen proffsfotograf :)

2021 köpte jag en Canon EOS M50 kamera med 15-45/3,5-6,3 IS STM objektiv.
Jag har sparsamt använt min kamera och känner mig inte riktigt säker på det här med nya tillbehör, speciellt eftersom det nu verkar vara en 'gammal' modell som butiker inte har tillbehör till på samma sätt.

Jag är nöjd med det objektivet jag har idag men skulle nog vilja ha ett till för de där 'speciella' tillfällena samt att jag skulle vilja ha en liten blixt som sitter på kameran.

Tar gärna emot tips på tillbehör och var jag kan hitta dem!

Utgångspunkt är att jag är en glad amatör och ingen proffsfotograf :)

Då M50-systemet inte finns längre är det lämpligt att kolla begagnatmarknaden om du ändå vill ha tillbehör till din kamera. Ibland kan någon butik ha något kvar.

Blixt är lätt att definiera. Objektiv som passar speciella tillfällen beror mycket på vad du tycker är speciellt.