DubbelEken
Aktiv medlem
Innan Kaknästornet stängdes var jag ofta där och fotograferade uppe från toppen. Många gånger fotograferade jag även tornet från längre avstånd. Men sen tornet stängdes och blev ett skyddsobjekt har jag helt upphört att avbilda det med kameran eftersom jag har fått till mig att det inte får avbildas. När jag söker info om ett eventuellt avbildningsförbud på Google så verkar det finnas ett förbud men jag blir ändå osäker när det ofta cirkulerar nytagna fotografier på tornet på t.ex Instagram. Senast en fin bild på tornet här på Fotosidan när det publicerades en artikel om en fotosession på Djurgården.
Hur är det, är det avbildningsförbud av byggnaden direkt utanför och nedanför tornet och inte något förbud om man fotograferar det från långt håll? Om det är avbildningsförbud av tornet gäller det ju hela tiden oavsett avstånd man fotograferar ifrån? Eller har jag fel?
Tacksam för hjälp att reda ut detta.
Hur är det, är det avbildningsförbud av byggnaden direkt utanför och nedanför tornet och inte något förbud om man fotograferar det från långt håll? Om det är avbildningsförbud av tornet gäller det ju hela tiden oavsett avstånd man fotograferar ifrån? Eller har jag fel?
Tacksam för hjälp att reda ut detta.