Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

”Bumpa” annonser.....

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Johansson

Aktiv medlem
Eftersom det inte går att söka på gamla annonser kan det faktiskt vara en fördel att annonser ligger kvar för andra att se när en vara blivit såld och till vilket pris.

Har man flera annonser kan det dessutom vara en trygghet för spekulanter att se att vissa av de utannonserade varorna blivit sålda. Det förekommer ju en del skumma figurer här och det var inte mer än några dagar sedan vi kunde läsa om hur en medlem blivit lurad på en ansenlig summa av en oärlig annonsör.

Dessutom ser jag enkelheten i att redigera en annons när en vara blivit såld till "SÅLD" eller kanske "RESERVERAD", åtminstone tills betalningen inkommit varefter annonsen antingen kan stå kvar som "SÅLD" eller tas bort i förtid. Det är ju betydligt enklare att redigera en annons än att behöva lägga in den på nytt om köparen ångrar sig. Enda nackdelen (för säljaren) med detta är möjligen att annonsen inte blir bumpad.
 

jpgrahn

Aktiv medlem
Krångla inte till det för mycket nu! Jag ser inget värde alls i att låta en annons ligga kvar när varan är såld. Det är bara irriterande att se en annonsrubrik som verkar intressant bara för att upptäcka att varan man vill kolla på faktiskt är såld.
Är det så jobbigt att redigera bort det som är sålt? Och dessutom kostar det ju inget att lägga upp annonser här, till skillnad från andra populära ställen. En annons per såld vara med en tydlig bild önskas. Det gör det åtminstone intressantare för mig som potentiell köpare.
 

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Lite ot här, men jag skulle vilja bokmärka annonser innan dom försvinner långt ner i rullorna. Ett annat problem är att folk slarvar en del med taggarna. Letar jag efter ex Fujifilm, så kan det eftersökta lika gärna ligga under taggen Fujifilm X. Vet att det låter gnälligt, men ändå...
 

jpgrahn

Aktiv medlem
Lite ot här, men jag skulle vilja bokmärka annonser innan dom försvinner långt ner i rullorna. Ett annat problem är att folk slarvar en del med taggarna. Letar jag efter ex Fujifilm, så kan det eftersökta lika gärna ligga under taggen Fujifilm X. Vet att det låter gnälligt, men ändå...
Håller med. Vet inte hur svårt det är att ordna men något liknande som Tradera och Blocket har. Eller en leverantör som Cyberphoto. Man kan spara sina favoriter och sedan lätt hitta dess.
 
ANNONS