Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vågar man?

Produkter
(logga in för att koppla)

baccis

Medlem
Måste bara ställa frågan...
Dyker upp massa reklam från Wish på objektiv som är 150-600 och ännu "maffigare". Finns det någon som vågat sig på en sådan affär?
Visst har jag funderingar men, njaa...
 

Ventures

Aktiv medlem
Hörs på namnet. Att man "whish" att få användbara varor. :) Sen undrar folk varför det går så många miljöförstörande fraktfartyg med "skräp" från Kina.
 

Third eye

Aktiv medlem
Oh våga!
Ser fram emot den recensionen :)
Köpt klämmor, reflexskärmar och annat småbös som inte påverkar bilden från wish, men jag skulle då rakt inte köpa objektiv där.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Ett Tamron 150-600 G1 kan du troligen få för 3000-3500. Ett är till salu på FS för 3700, men det finns andra liknade om du behöver 600mm. Ett Tamron 70-300 vC kan du troligen få runt 2000:-
 

HansG

Medlem
Jag har ett Sigma 150 - 500, APO HSM som jag inte använder om det skulle vara intressant...
 

pdahlen

Aktiv medlem
Köpte det som fanns i Norberg tidigare idag.
Mitt första långtele var detta första generation av Tamrons, det fick mycket beröm i starten och jag väntade på det i nästan ett halvår, det var lång leveranstid, jag köpte ett nytt för över 10000:-. När generation 2 kom så sjönk priset på detta som en sten, men det har ju inte blivit sämre för det, även om G2 är bättre
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Har sett massor av bilder med 420-800mm
Ganska imponerande kvalite faktiskt.
Handhavandet är nog dock rätt svår.

/Stefan
 

Ventures

Aktiv medlem
wish lär ha huvudkontoret i San Francisco, så det är mycket möjligt att amerikanen i filmen är en anställd.
 
ANNONS