Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är inte bokrean för alla?

Produkter
(logga in för att koppla)

miina

Aktiv medlem
Jag har försökt beställa från er bokrea, men det verkar endast vara möjligt om man bor i Sverige. Stämmer det? Och varför är det så? Det känns lite orättvist, om inte alla omfattas av er fina rea!
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det känns långt ifrån rättvist. Tråkigt att bli utesluten. Vi som inte bor i Sverige betalar ju också medlemsavgift och försöker på bästa sätt bidra till en levande sida.
Tyvärr betalar ni inte medlemsavgift hos speditörerna, vilket ju är problemet. Det är väsentligt dyrare att skicka utrikes än inrikes, om så bara över till Åland. Fotosidan är ju inte direkt något Amazon som kan utpressa speditiörerna eller sätta upp egen logistik.

Nu är det inte helt rättvisande för FS, men man kan notera att privatpriset för PostNords rekommenderade paket för en bok är 99 kr inom Sverige, medan det till Åland är 265 kr...
 

miina

Aktiv medlem
Om man köper alla de böcker jag har tänkte, hade den frakten blivit mer än ok för mig att betala. Ja ja, det är vad det är. Jag märker att det inte finns förståelse. Jag känner mig åsidosatt och det känns tråkigt att man som medlem inte har samma rättigheter som alla andra. Därför lyfter jag frågan.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Eftersom fraktkostnaden för böckerna läggs utöver bokpriserna i Sverige så borde man kunna göra liknade för leverans till utlandet kan man tycka och då till en högre kostnad
 

ztenlund

Aktiv medlem
Om man köper alla de böcker jag har tänkte, hade den frakten blivit mer än ok för mig att betala. Ja ja, det är vad det är. Jag märker att det inte finns förståelse. Jag känner mig åsidosatt och det känns tråkigt att man som medlem inte har samma rättigheter som alla andra. Därför lyfter jag frågan.
Förståelse och förståelse, jag representerar inte FS på något vis, utan konstaterar bara faktum. Jag kan inte ens om jag vill göra något åt saken; det är upp till elmfeldt om de vill ändra på saken. Dock förstår jag varför det för närvarande ser ut som det gör, även om det förstås är tråkigt för den som sitter i utlandet och vill beställa. Sånt är inget nytt, utan det har jag också råkat ut för, fast från andra länder.

Sedan tycker jag personligen att det rent generellt finns betydligt värre saker att störa sig på i dessa tider, som det nordiska samarbetet (?) som förvandlats till en ren fars. Och just Åland står ju tillsammans med de rena gränsregionerna rakt i skottlinjen.
 
ANNONS