Annons

Fotoinformation på mina bilder??

Produkter
(logga in för att koppla)

patriikpersson

Ny medlem
Under en tid har jag sett att det har blivit populärt att ha sina information om inställningar och utrustning på sina foton på t.ex. instagram. Ofta nere i ett hörn, hur görs detta? Jag använder mig av Lightroom och Photoshop vid bildbearbetning. Bifogar en bild här som är lånad via ens instagram.
IMG_3104.jpg
 

törnan

Aktiv medlem
Det är en app som används specifikt för att lägga till den där datan, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter dock...
 

Snowtroll

Ny medlem
Du får lätt ut infot med exiftool, men sedan ... det är mer annat också... och göra overlay eller lager till blir omständigt. Borde finnas ngt man kan batch köra alla bilder ..?
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Nu när svaret är givet i inlägg nr tre kanske man kan vidga ämnet lite.

Egentligen är väl hela idén bakvänd?
Det blir som att informationen om bilden är bilden. På Instagram kan man ju lätt lägga informationen i texten istället, om det är viktigt, och så får bilden tala för sig.

... nästa steg i tagen riktning är ju såklart att det också står vilken app man använt för att lägga texten i bilden, och vilken app man använde för att hitta appen som kunde lägga in texten.
 

mac60

Aktiv medlem
Under en tid har jag sett att det har blivit populärt att ha sina information om inställningar och utrustning på sina foton på t.ex. instagram. Ofta nere i ett hörn, hur görs detta? Jag använder mig av Lightroom och Photoshop vid bildbearbetning. Bifogar en bild här som är lånad via ens instagram.
Visa bilaga 156173
Använder själv BDSizer som dels är grattis plus att du kan ställa in vad som skall visas och var det skall vara på bilden
 
ANNONS