Fotosidans Forum

Fotosidans Forum (https://www.fotosidan.se/forum/index.php)
-   Övrigt om foto (https://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Avbetalning utan krav? (https://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=68544)

Koja 2006-11-14 12:49

Avbetalning utan krav?

Hej!

Finns det sidor, som komplett, som erbjuder Avbetalning/finansiering utan några större krav?

Det enda komplett kräver är i stort sett att man är 18år. De flesta andra sidor kräver ju att man är fast anställd, har en min. inkomst på 120000kr/år osv. Jag studerar just nu så jag kommer knappast upp i 120000kr/år direkt.

Det är så här att jag söker en rad objektiv till min Nikon F80 kamera. Jag skulle gärna villa ha det på avbetalning i och med att objektiven är så fruktansvärt dyrt, med tanke på min ekonomi. Jag tjänar väl kanske 4-5000 i månaden så det känns väl lite tungt att lägga precis alltihopa på ett enda objektiv och sen leva på några ynka kronor.

Jag vet att Komplett har ett litet utbud av objektiv, men de har tyvärr inte det jag söker. Därför söker jag andra sidor i och med att komplett inte vill beställa in andra objektiv än dom som finns på sidan.

Skulle verkligen uppskatta vilka tips ni än har, för jag har letat som en tok efter sånna här sidor.

Tack

Fredrik

marooned 2006-11-14 13:21

Det där med avbetalning är ingen bra idé. Vilka objektiv behöver du: 80-200/2.8? 20-35/2.8? 35-70/2.8? 60 macro? Allt finns beggat till mycket låga priser. Det lönar sig absolut inte att köpa nytt och på avbetalning. Du tvingas lägga ut mer än dubbelt så mycket. Kan du spara 4000 i månaden har du ffs. alla dessa innan våren.

Makten 2006-11-14 13:24

Kameradoktorn har avbetalning för studenter:-) Räntefritt om man tar det på 12 månader, men över det blir det lån, och då är väl räntan på 5% eller nåt sånt.

Koja 2006-11-14 13:31

[QUOTE][i]Makten skrev:[/i]