Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-08, 12:42
iSolen.se

Ventures skrev: Det ligger väl i tiden att det mest intressanta för folk i allmänhet är att det ska vara prylbaserat. T.ex. drönarbilder behövs det en massa nya prylar till. Men bilderna är egentligen bara tagna ur en annan vinkel som vi hittills varit ovana att se ifrån och kompositionen blir vad den blir. Studiofoto kan man köpa mycket prylar till också, även om det går att använda fönsterljus gratis på ett kreativt sätt.

Mycket avspeglas just här i forumet där diskussionerna nästan uteslutande handlar om utrustningen. "Vilken xx är bäst?" istället för "hur tar jag en bra bild?"

Det är mycket enklare att köpa de bästa prylarna, det behövs ju bara pengar, än att lära sig ta de bästa bilderna. :)
Fotosidan handlar väldigt lite om vad som är bra bilder, trender, komposition, färglära etc utan det är som du är inne på, pryldiskussioner folk är här för.

Folk verkar inte ens titta på bilderna som laddas upp utan det görs på FB och framförallt Instagram.

Vad jag är intresserad av att lära mig mer om nu är annorlunda redigering. Jag har bilder så det räcker ett tag. Under tiden fotar jag med min drönare för att det är kul.

Jag vill också lära mig mer om att redigera video.