Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-14, 09:29
martinot

elmfeldt skrev: Det är inte helt tydligt, men jag tror den är ok nu och jag tycker personligen att den är ok eftersom man lätt kommer förbi och vet hur man kommer förbi nu när den är så pass standardiserad. Men man kommer säkert förtydliga desktop/mobilt men jag tror att vi inom kort kommer servera en annan bannertyp för mobilt när gäller fullpage så då kommer nog frågan vara överspelad ändå.

Och som sagt, så vill jag poängtera att med PLUS så slipper man se den överhuvudtaget.
Nyfiken; vad är det för logisk orsak för Better Ads, och även Fs, till att hantera kunderna via desktop sämre än mobilkunder? Är de mindre värda?

Var går skillnaden i definition mellan "desktop" och "mobilt"?

Jag använder surfplattor med både iOS och Windows 10. Kommer jag att slippa viss typ av reklam när jag surfar via iOS, men bestraffas av den om jag tar en av mina surfplattor med W10? Även i mobilt läge utan tangentbord?

Hoppas att ni inte diskriminerar på OS-nivå, utan gör det på ett mer intelligent sätt.

Sedan kan jag som sagt inte ens förstå logiken varför man skall ha olika policy för olika typer av enheter. Känns som snevridet tänkt från början (använd responsiv webb, och samma logik/kod för alla typer av enheter som sedan skalar och renderar dynamiskt optimalt för respektive förutsättningar).