Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-25, 11:18
jocke86

Jag står lite i samma val, är ute efter en kamera med bra bildkvalite samt filmkvalite. Dock vill jag gärna att den är relativt liten. Jag har sen tidigare en nikon d40 och tyvärr slutade jag i princip fota när jag införskaffade den pga storleken. Så jag e rädd att om jag införskaffar en nikon 600d ligger den bara och samlar damm pga av att den är otymplig att ta med sig.

Jag kollar därför mer på panasonic gh2 och sony nex 5n. Har sen tidigare erfarenhet av en gammal sony digitalkamera och den bildkvaliten höll i många många år köpte nyare dyra kompakt kameror men gick ändå tillbaka till sonyn. Så jag lutar mer åt nex 5n pga av positiva erfarenheter av sony och priset.

Men samtidigt så läser man så mycket positivt om panasonic gh2 och folk hyllar den verkligen. Just att autofokusen när det gäller filmning är ju riktigt bra.

Är det värt de extra pengarna för att få en gh2 eller är nex 5n det bästa valet i dagsläget?
Ska jag skaffa gh2 blir det även med kitobjektivet vilket jag hört väldigt delade meningar om men kör jag på nex 5n kanske jag kan välja ett bättre objektiv.

Känns verkligen som jag lutar åt nex5n men ändå tvekar jag. Vill verkligen inte ångra mig efter köpet utan jag vill bli riktigt nöjd.

I slutändan är jag ute efter så hög bild och filmkvalite som möjligt.

Blev ett väldigt weird inlägg tror jag men jag e helt snurrig av hur jag ska välja hehe.