Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

pedofiler och nakna barn...

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena

Aktiv medlem
Det var då uttrycket "doing a Lovell" blev myntat :p

Jag gjorde ifs en lite värre sak...
I fyra månaders tid hade jag jobbat med ett projekt... En månad att fotografera... en månad att experimentera med tekniker... Sen en månad att printa bilder och att göra allt iordning... Beställa en trälåda från en snickare med lock och så... Sen så en tid att mondera det hela och att binda in en bok...
Vet du hur jävla svårt det är att få tag på tjärad lintråd???
Det resulterade i en jävla snygg bok...
Man ser först bara en trälåda... (alla spikar är övertäkta med puts så den är helsnygg)...
När man lyfter på locket så kommer man fram till en sida där det står min mormor och morfars födelsedatum och namn och när dom gifter sig... Sen så bläddrar man vidare och då är det bilder på dom (det ska symbolisera sju dagar och hur lätt det är att skapa sig en uppfattning av människor i förta ögonkastet...)
Sen efter sista sidan med bild (hade beställt det jävla pappret från Sverige...) så var det några sidor ihopmonterade med värmevacumpress... (otroligt jävla slit)...
Det vasr ett lock som ledde ner in i lådan...
Där hade jag printat upp kanske en 40-50 gamla bilder från 30 talet och frammåt på min mormor och morfar...
Hade virkat lite med tjärtråden (som symboliserade lukten på Utvalnäs... bilderna visade att man behövde gräva djupare och spendera tid för att verkligen lära känna en person...)
och vad gör jag???

JAG GLÖMMER DEN JÄVLA LÅDAN PÅ TESCO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det är som englands svar på Ica Stormarknad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Morgonen efter inser jag att jag glömt mitt "FINAL PROJECT" rusar ner på Tesco och dom säger "Näh vi har inte sett något!"
..............................
Tillslut så får jag tag på en tjejj som har hittat den... Jag hade bara lämnat den närjag packade ner mina varor i påsar !!!

Fick ialla fall tillbaka den och klarade kursen :))))
 

BiNo

Aktiv medlem
Har iofs inget med detta forumet att göra

Hejsan!
Måste fråga om du lider av schizofreni??? Ena minuten är du yrkesfotograf och har jobbat på dramaten etc. Andra minuten är du amatörfotograf och tar bilder på katter och blommor. Hallå liksom??!!!!!
Inte undra på att du kommer med så konstig kritik och konstiga inlägg, sök hjälp!
 

Helena

Aktiv medlem
Re: Har iofs inget med detta forumet att göra

BiNo skrev:
Hejsan!
Måste fråga om du lider av schizofreni??? Ena minuten är du yrkesfotograf och har jobbat på dramaten etc. Andra minuten är du amatörfotograf och tar bilder på katter och blommor. Hallå liksom??!!!!!
Inte undra på att du kommer med så konstig kritik och konstiga inlägg, sök hjälp!

Jag har tre och en halv månads sommarlov och bestämde mig för att inte jobba något...

Har inte fotograferat så mycket nu utan har semester från fotograferandet... alltså så kan väl jag få skriva vad jag vill i min presentation?

Just nu så är jag i Gävle hos min mormor och har massa saker att väva och sticka... Ska sy två klänningar och försöka hitta mönster till en folkdräkt också...
Fast en sak i taget...
Fiskar väldigt mycket och ska nog spela endel golf om jag får tid... Reidunn ska nog färga lite ull på stranden för vassen blommar just nu så det ska jag nog också vara med på... synd bara att färgen gulnar lite men det tar säkert en fem tio år innan man märker något...

Kan lägga upp min CV i Oktober när skolan börjar igen...

Det är inte så roligt att skämta om psykotiska besvär när så stor del av befolkningen lider av det... Finns dock bra medicin som Stemetil osv som tydligen ska vara bra!
 

patrikmalmberg

Aktiv medlem
Det där var väl ett ganska onödigt inlägg? Personliga frågor (påhopp) kan man hålla till e-mail, det ger en klart trevligare ton i debatten, eller hur?
 

BiNo

Aktiv medlem
En sak va dum...

Heléna, ja jag får hålla med om att det var dumt att använda det ordet jag gjorde, men ibland fattar jag inte dig alls, och varken du eller jag har ju varit direkt snälla emot varandra...hur som helst, så tyckte jag att det verkade konstigt, först har du sexiga bilder på dig, en presentation om att du är yrkesfotograf, och massor med bilder i en stil. Helt plötsligt vänder du bara, sätter ett jätte gulligt foto på dig, byter till amatörfotograf(jag menar är man yrekesfotograf så är man ju det även om man kanske inte jobbar med det för tillfälligt, anser jag.) Och tar bort massa bilder, synd nog för många var bra. Och sen sätter till såna bilder som du tidigare negativt kritiserat folk för att ha satt ut, såna som hör hemma i privata album. Jag blev lite förvirrad där
/Bibi
 

BiNo

Aktiv medlem
jo..iofs

Jo jag håller med, det var ett onödigt dumt ord, det har jag även skrivit till Heléna, kanske är det jag som har den sjukdomen..*småler* Men det verkar ibland som jag kan tydligen få en massa påhopp utan att nån reagerar på det, och utan att jag gjort mig berättigad av det.
Har någon skrivit nåt till vår kära Herr Niklas W? Om sättet att uttrycka sig?
 

Helena

Aktiv medlem
Re: En sak va dum...

BiNo skrev:
Och sen sätter till såna bilder som du tidigare negativt kritiserat folk för att ha satt ut, såna som hör hemma i privata album. Jag blev lite förvirrad där
/Bibi
Bibi... jag kritiserar inte folk... jag ger kritik på deras bilder...
En bild är inte en människa... det är någonting som dom ifs har skapat men för det så behöver inte kritik på en sämre bild betyda något elakt mot fotografen!
Lika lite som kritik på en underbar bild behöver betyda att man älskar fotografen över alla gränser!

Jag behöver inte ha mina bilder här för att anse att dom är bra... Jag vet vad jag måste förbättra och tänka på så jag kan lika gärna sätta ut mina engångskamerabilder tycker jag...

Saker är inte mer allvarliga än att man fortfarande kan se på världen med lite humor?
 

BiNo

Aktiv medlem
nu missförstog du mig igen

Heléna, jag sa inte heller att du kritiserade folk, jag sa att du har kritiserad bilder som folk satt ut av nära och kära, och hänvisat dom att sätta in dom i det privata albumet, sen visar du liknande bilder själv..lite dubbelmoral tycker jag. Kan inte vi maila lite till varandra istället för att skriva här? Tycker vi ska försöka reda ut alla missförstånd etc en gång för alla, tycker inte du?
/Bibi
 

Helena

Aktiv medlem
Re: nu missförstog du mig igen

BiNo skrev:
Heléna, jag sa inte heller att du kritiserade folk, jag sa att du har kritiserad bilder som folk satt ut av nära och kära, och hänvisat dom att sätta in dom i det privata albumet, sen visar du liknande bilder själv..lite dubbelmoral tycker jag. Kan inte vi maila lite till varandra istället för att skriva här? Tycker vi ska försöka reda ut alla missförstånd etc en gång för alla, tycker inte du?
/Bibi
Du skrev att jag satte ut bilder som jag kritiserat folk för...

Jag bryr mig inte alls i hurvida du vill reda ut saker eller inte... Du har fått så många chanser redan så det hela känns överspelat för mig...
Känns det bättre för dig så visst kan jag ställa upp!
 

Robban

Medlem
Nakna barn NEJJJJJJJJJ

Jag vet inte vad ni andra anser om nakna barn!
Men enligt min uppfattning så vill jag inte se ett enda naket barn på den här site , för om det dycker upp ett sådant foto så tror jag alldeles bestämt att det kommer en och annan pedo. hit och börjar gåtta sig åt ett konst verk!
Jag hoppas värkligen att admin. kommer att hålla ett öga öppet på deta åch då om han/hon ser ett så omedelbart raderar det från listan utan att medela vederbörande om det utan gör det efter det är gjort.
Och deta bar för att pointera en sakfråga!
Tack för mig!
Robban
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Vad har jag med detta att göra ???

Jag säger , vad jag vill ,hur jag vill, när jag vill.
Så är det att leva i en demokrati !!!!
Yttrandefriheten står högt i min värld, och i Sverige.
Men en sak skall Frk BINNO ha klart för sig. Jag är ärlig och står för det jag säger. Till skillnad från andra, som skriver en sak, och sedan backar .

I övrigt så ber jag eder att hålla mig undan denna diskussionen, då jag INTE har något med den att göra.

Att nämna mig, och dra in mig, är löjligt och tyder på en omognad från frk BINNO´s sida, som inte hör hemma här.
Om du önskar prata, eller diskutera med mig, så vet du min E-mail.

Skärpning !!!!!!!!!!!



:mad: :mad: :mad:
 
ANNONS