Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-10, 09:50
Larsa Andersson

Fuji X-T1.
På 60 talet hade jag en analog Nikon som var underbar att fota med. Tyvärr tyckte jag den var för stor så den blev mest liggande hemma. Köpte en Minox som inte var något vidare. Sen en Konika C35 jag hade ett undervattenshus till. Bättre än Minox och en kamera jag gillade även på land. Första digitala blev Canon G3 o sen G9 för man skulle kunna fota manuellt med den. Det var inte praktiskt att fota manuellt så jag fotade helt automatiskt. Efter att jag fotat min dotters examen inomhus och fått bilder där automatiken gjort väldigt konstiga val så bestämde jag mig för att nu måste jag ha en riktig kamera. Var inne på en Canon FF trots klumpiga hus och medveten om att även den skulle komma att ligga på hyllan. Tack vare Fotosidan så blev jag rekommenderad att titta på Fuji. Åkte till Scandinavian Photo och klämde på en X-T1. Blev helt såld. Det är ju precis det här jag vill ha. Påminde om min gamla Nikon med rattar för tid, bländare, avstånd o ISO. Köpte med kitobjektivet 18-55 för det var så bra pris trots att jagvar inne på att bara ha fast optik. 18-55 fick vara kvar för den var förvånansvärt bra. X-T1 ligger inte på hyllan utan är oftast med och den är jätterolig att fota manuellt med. Tack Fotosidan för de råd jag fick annars hade jag haft en Canon FF som nog legat på hyllan nu.