Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-12, 10:22
fotobollfoto

Third eye skrev: T,ex 90D är ett semiproffshus som blev av med sin funtion mot sin föregångare, allt medans många andra märken tillför funktionen i enklare hus. Så de har ju bevisligen haft olika kundfokus...de som vill inviga genom att locka med funktionen och de som vill ha kunden till de dyrare husen utan omväg. Vilka som har rätt avgörs av de som köper ett hus [...]

Kan fortfarande inte förstå oviljan kring att folk vill använda 24 fps, vad är det som stör liksom, och påfallande många verkar inte ens vara filmintresserade :-)
[...]
Jag har inget emot att folk filmar i 24 fps, och för min del får gärna funktionen finnas i mobiltelefoner om så önskas. Eller i en kulspetspenna.

Jag hade tydligen missuppfattat vilken kategori av kameror som Canon valt bort funktionen i så det får jag ta tillbaka.

Men jag tror fortfarande att Canon gör seriösa målgruppstester när de väljer hur olika kameror ska bestyckas för respektive segment. Och att Canon strävar efter en långsiktig och lojal relation med sina viktigaste intressenter - vi som köper och använder deras produkter. Inte att de kortsiktigt bantar en produktserie för att tjäna några kronor mer på en annan.

Jag är inte förvånad att de ändå väljer att bemöta drevet på internet genom att anpassa produkterna till de krav som lyfts fram. All publicitet är trots allt inte bra publicitet. Även om drevet matas av ett tiotal eller hundratal påhejare, medans Canons marknad till vilken de ursprungligen utformat produkten består av många många många fler.