Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-24, 12:34
Mattsen

LuCyphre skrev:
Det, är en annan och svårare fråga.
1. Angående poolens kriterier: vi får utgå från att fotografen anser sig följa dessa. Om vi inte tror det så landar vi i
2. Här landar vi i en värdering av människor, där vi antingen kan anta att en del är obildbara exihibitioniser, eller kan vi välja att tro på den "goda bilden" och därmed en form av utveckling för fotografen i fråga. Oavsett vilket kommer vi farligt nära en form av elitism och godtycklig bedömning av andra genom deras verk.
Ditt resonemang är gulligt och utgår ifrån att "alla är välkomna". Även de som bryter mot regler. De KAN ju ha missta något...

Detta resonemang är alldeles för gulligpluttnuttigt och bidrar till att tex forma FS till vad det mer och mer har blivit kontra andra fotosajter.

Själv saknar jag det mesta av vad motorik heter men med ditt resonemang skulle jag ändå kunna kräva att få vara med i den lokala fotbollsklubben?

Jag kan tycka det är kul att sparka på en boll ibland, men för det mesta missar jag bollen... Och har inget intresse eller som sagt inga förutsättningar att bli fotbollsspelare, ens i en gärsgårdsserie...

För att ett forum av denna typ - riktat till personer som har foto som hobby eller yrke måste man ställa krav. Annars tappar dessa två grupper intresset att vara aktiva medlemmar. Och då riktar man blickarna åt ett annat håll. En tydlig tendens den senaste tiden. Och det är riktigt tråkigt.