Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-11, 16:44
Staffanp

Flash Gordon skrev: Du blir rosenrasande så fort någon ifrågasätter din strategi. Det får du nog ta med lite mer balans om du ställer frågan på ett forum. Vill du att alla skall stryka dig medhårs så sök en sajt där ni alla har samma idé.
Det finns skäl till att produkterna som finns på marknaden ser ut som de gör. Det finns filmscanners, flatbädd scanners och saker för avfotografering. De hette en gång i tiden diaduplikatorer men heter nu nog något annat. Om det enkelt gick att fota av bilder via projektorn. Tror du då inte dessa företag skulle sett affärsidén?
Du trodde också att en vettig skanner skulle kosta 10-15 000 kr. Jag gav dig fakta att en sådan kostar 2 000 kr. Det svarade du inte på. Är dina andra idéer också lika mycket från realiteten?
Jag är ledsen om detta är elakt. Fast du bad om det.
Nej, jag blir inte rosenrasande. Bara trött.

En flatbäddsskanner som klarar fyra bilder åt gången är inte i närheten av den typen av produkt jag vill åt. Den effektiva upplösningen på den scannern du föreslår är dessutom bara runt 4 megapixel.
Läs mer på
http://www.filmscanner.info/en/Canon...000FMark2.html

Jag har drygt 4000 bilder att digitalisera. Med en flatbäddsskanner som klarar fyra bilder åt gången måste jag starta om sanningsprocessen 1000 gånger. Det vill jag verkligen inte göra.

Varför har du så svårt att acceptera att jag vill testa den här metoden? Vad är problemet?

Du verkar inte läsa vad jag skriver. Jag vill ha någon form av matning när jag skall scanna. Då måste man upp rätt mycket i pris. Sen kan man ju alltid sälja scannern vidare efteråt till ungefär samma pris om man vill.