Annons

Fotolabo Profesional färgfilm, hur är de?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mathew

Aktiv medlem
Många snackar ju om Kodachrome och så vidare som är bra filmer. Men hur är Fotolabo's "Professional daylight" ("New! Color Sensation") ISO 200???

Det är väl ungefär så den heter. Dessa får man om man väljer att få film med när man framkallar hos dem.

Hur är dessa filmer egentligen, någon som vet??

Mvh Mattias
 

Speedy

Aktiv medlem
Brukar väl oftast vara gammal hederlig tysk fulfilm. Typ sån som finns att köpa på Rusta och liknande.
 

Falcon

Aktiv medlem
Med "Tyskfulfilm" antar jag Tobias säkerligen menar ompacketerad AGFA film. Huruvida det är så eller inte törs inte jag svara. Varför inte prova en rulle och bilda dig en egen uppfattning först ?

Att Tyska AGFA skulle tillverka "fulfilm" ser jag som snudd på komiskt. Senast för någon månad sedan var det visst Agfa Ultra 100 som belönade av EISA som "Årets bästa färgnegativa film i Europa".

//H
 

Mathew

Aktiv medlem
Falcon skrev:
Varför inte prova en rulle och bilda dig en egen uppfattning först ?


//H
Har knappt användt något annat än dessa filmer, och andra vanliga fimler. Och har inget annat att jämföra med just nu, då kan man ju alltid höra med andra ifall de vet något. De kanske har jämfört, man vet aldrigl.
 

Kijana

Aktiv medlem
Falcon skrev:
Med "Tyskfulfilm" antar jag Tobias säkerligen menar ompacketerad AGFA film. Huruvida det är så eller inte törs inte jag svara. Varför inte prova en rulle och bilda dig en egen uppfattning först ?

Att Tyska AGFA skulle tillverka "fulfilm" ser jag som snudd på komiskt. Senast för någon månad sedan var det visst Agfa Ultra 100 som belönade av EISA som "Årets bästa färgnegativa film i Europa".

//H
Agfa tillverkar också Novochrome, och den har väl inte fått något Eisa-pris på sistone?
 
ANNONS