Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-14, 11:10
--Micke--

Jonathan Johansson skrev: Vet inte riktigt om det var mig du ville ha svar av men jag svarar ändå... :-)

Jag säljer i princip enbart tavlor via egna utställningar, jag försöker ha en utställning varje sommar under en vecka. På denna tiden brukar jag sälja runt 10-20 tavlor och jag brukar ha ungefär 30 tavlor på en utställning. Månaderna efter brukar det trilla in någon beställning ytterligare när folk har hunnit fundera lite...
Gammal tråd jag fann då jag sökte på ämnet. Kanske någon ändå kan ta upp den utifrån lite funderingar.

Funderade på om Jonathan, i samband med försäljning, signerar och begränsar upplagan av en bild. Som för vissa tryck och litografier. Eller om IKEA i princip kan köpa in bilden och sälja samma tavla på bred front.

Kul om någon kan reflektera på pris i relation till ett kundvärde - tavlan som original (läs maxupplaga) eller massproduktion. Inser att signerade och numrerade på något sätt relaterar till "känd" fotograf men principiellt är ju värdet lite större om få utvalda har tavlan.