Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-18, 11:05
JKON

Kwanit skrev: Haj. Här är ett intressant ämne att diskutera :)
Jag reser då och då på mini backpackar budget resor. Stannar ofta på hostels. Har lärt mig ett och annat via andra och tips på nätet.

1: Skulle jag ha kameran utanför väskan så har jag alltid axelremen runt en kroppsdel. Handen eller halsen så att ingen kan springa förbi och rycka med sig kameran.

2: På väskan har jag en extra gänga på blixtlåset så det blir lite klurigt att få upp om det skulle komma en ficktjuv när man åker tunnelbanan och det är trångt.

3: Svart eltejp har jag alltid med mig. En räddare i nöden om byxorna skulle spricka och jag har täckt alla kamera märken loggar på utrustning så dom inte drar åt sig uppmärksamhet.

4: Nu sviker minnet mig. Kommer inte ihåg om bara hemförsäkringen räcker för saker som blir stulet på resan. Men en sak måste man alltid göra om man blir bestulen utomlands och det är att göra en polisanmälan i det landet man befinner sig. Försäkringen vill alltid ha nån form av polisanmälan som bevis att det har skett.

5: På varje minnekort har jag alltid som första bild fotat en lapp där det står tydligt min adress ifall jag skulle tappa det och nån vänlig person som hittar det skickar tillbaka den till mig.

Ska bli kul att få läsa vad ni andra har för tips och tricks eller historier som ni delar med er :)
Bra tips! Hoppas fler hakar på.

Nr 3. Tyvärr lyser ju Nikonremmen lång väg med sin gula text. Kanske hade varit värt att skaffa ny...

Nr 5. Kaonontips! En så enkel grej som jag säkert hade missat att göra.