Ämne: Snow Leopard
Visa ett inlägg
Gammal 2009-09-09, 09:01
edsjo

rnyholm skrev: Jag fick installera Rosetta för att få min printer Epson R1900 att funka. Jag fick installera på nytt Dymo Label software för att få den printern att funka. Allt annat funkar perfekt som det skall. Jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker att bilden i EyeTV har blivit bättre.
Hej!

Blir utskrifterna OK med Epson R1900? Jag har en Epson R800 och mina utskrifter blir nu alldeles för mörka (från Lightroom). Apple har ju ändrat gamma-inställningen från 1.8 till 2.2, men det korrigerar ju Lightroom för när den visar bilden, dock verkar det bli knas när jag skriver ut (jag skriver ut genom att använda de profiler Epson tillhanadahåller och stänger av färghantering i skrivaren). Kollar man på nätet verkar det vara fler som har liknande utskriftsproblem. Såvitt jag har förstått kan det lösa sig genom att kalibrera om skrivare och skärm, men om man som enkel amatör som jag håller sig till de profiler som tillverkarna tillhandahåller är ju inte det någon riktig lösning. Jag har testat att installera om skrivardrivrutinerna, men det blir samma problem ändå.