Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-16, 16:45
ztenlund

c.hilli skrev: Jaa-a du, jag var inte ute efter BILDKRITIK eller efter redigerade bilder. Jag ville ha råd och hjälp med hur jag ska gå vidare i ärendet.

Som jag skrev tidigare, jag har enbart testat kamerans skärpa, jag har inte alls på något sätt försökt mig på att ta "bilder" och att de är underexponerade och har bländare 22 och i princip utan kontrast är jag också mycket medveten om.
Naturligtvis plåtade jag i raw/jpeg det gör jag alltid, men valde att lägga ut jpeg.

Jag kan också redigera bilden på portalen/muren, så att det ser helt ok ut, det är inte det som är problemet, själva redigeringen. Jag lovar att jag även av de taskiga underexponerade bilderna kan i ett redigeringsprogram fixa till dem.
Sen är det ju alltid enklast att säga, skriva att det är SBS.

Ja, jag vill gärna att du tar bort din länk, dvs bilden du redigerat.

Har idag plåtat och på auto funkar kameran ok.. Kör jag manuellt med samma exponering blir det inte skarpt.

Har nu tagit bort min länk,.Jag la inte ut den för att någon skulle visa hur en av dessa bilder ser ut när den är redigerad. Jag ville ha hjälp med hur jag ska gå vidare med ärendet.

Så nu skippar jag diskussionen för min del och löser det här på ett annat sätt.
Tack till er som engagerade er.

/chi
Snacka om trist attityd, men det är ditt problem inte mitt. Det var inte heller bildkritik som sådan jag sysslade med om du trodde det.

Först klagar du på att bilderna inte är skarpa och när flera delförklaringar till detta kommer så säger du att detta inte är vad du efterfrågat. Snacka om självmål.

Ja, och självklart tar jag bort bilden som jag utlovat ovan.