Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-14, 11:03
ztenlund

Tony johansson skrev: Om man rent krasst skall titta på kamerans prestanda (och inte vill köpa en Huawei), är det inte en Apple man skall köpa, utan en Xiaomi. Den har samma poäng (som kamera) som Huawei Mate 30 Pro. Finns i England för ~7 600 svenska pesetas inkl. frakt (ny).

Själv skulle jag aldrig köpa en Apple då jag tycker dom är för dyra i förhållande till vad man får, men det är jag det.

Sett i ljuset av att en ny Apple 11 Pro Max kostar nästan det dubbla i jämförelse med Xiaomi, får man väl nästan säga att Xiaomi är ett bättre val, eller !?
Förmodligen får du byta Xiaomi efter halva tiden på grund av att mjukvaran slutat uppdateras, om vi antar att batteriet håller eller du lämnat in telefonen för byte av det. Jag har en Android-telefon, men detta är en synnerligen svag punkt. Inte ens Google själva garanterar mer än 2+1 år, från telefonens släpp. Något som också betyder att när man köper den till lite lägre pris efter 6-12 månader så har den tiden kapats ytterligare. De senaste telefonerna som Apple kapade på supporten på nu i höst hade support i 5 eller 6 år från släppet av den första versionen (lite olika beroende på lagringskapacitet).

Android är rent fundamentalt trasigt på det här sättet. Jag har en Android, men detta är något som irriterar mig rejält. Och det är lite av ett lotteri. Bäst chans att åtminstone få enligt Googles egen policy är en Google Pixel eller en Android One-telefon.