Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-15, 13:40
Mankan G

Janne B skrev: Jo, jag tänker i liknande banor. Men å andra sidan, jag har ju redan 12 pixlar i och med min D300. Är jag inte nöjd med ISO egenskaperna så är det väl ok, men i övrigt.....det blir ju inte skarpare bilder med en D700. Jag får ut mindre med mina blygsamma telen vad gäller cropeffekten eller vad man skall säga. Är det inte lite väl hysteri kring "fullformat" när man pratar och skärpa och bildkvalité i övrigt vid normala ljusförhållanden. Är det inte bättre att börja skrapa ihop till bättre optik i första hand, ex 24-70 an. En D3x skulle i och för sig vara en fullformatare med en "inbyggd" D300 i DX läge;-)
JB
Jag är inte ute efter vare sig fler pixlar eller skarpare bilder. Jag tycker i och för sig att det är kul att pixelpeepa men jag är till 100% nöjd med skärpan jag får av min D300. Mina gluggar är nästan uteslutande "high end" men i ett fall är det en DX variant som måste bytas ut /ersättas: AF-S17-55.

Jag är alltså enbart ute efter egenskaperna i D700 på riktigt höga iso. Därav att jag gärna hade sett en D700S med sensorn från D3S