Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-24, 00:32
Henry Fredrikson

PMD skrev: Jag klagar (numera) sällan på felstavningar och dåligt språk (såvida inte det dåliga språket gör texten obegriplig). Förr var jag aktivare gällande sådant (men knappast i Fotosidans forum).

Problemet är att det gör nästan ont att se felstavade ord och underlig grammatik. Det känns nästan fysiskt. Jag tror också att de flesta som stavar fel tacksamt tar emot rättelser så att de slipper göra fel i fortsättningen. Dock är det mindre kul att bli tillrättavisad offentligt. Ett enklare sätt att skicka ett personligt meddelande vore därför riktigt bra. T.ex. en knapp bredvid besvaraknappen som kunde heta något i stil med "svara privat" (eller något liknande).
Eilngt en uneörnskding på ett egnskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksortnävea i ett ord såtr i, det edna som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.
Gnaksa färkct tcyker jag!