Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-16, 09:56
lofling

iSolen.se skrev: För min del kom det naturligt, köpte inte hela kameraväskan på en gång. I samma veva slutade jag använda UV-filter när jag hade räknat på det. Lät helt enkelt bli att köpa UV-filter till de nya objektiven och bara där sparade jag ihop en tusenlapp pen inköp.

Skulle vi kunna lämna biluthyrarnas skandalförsäkringar utanför? Det är ofta rubbel och båg och man klarar sig ofta med lägre försäkring där. Är flitig bilhyrare på semestrar och har flera gånger mötts med påståenden om repor, stenskott och småskavanker men när jag protesterat har jag oftast fått tillbaka självrisk/deposition.

Ett ord till om tilläggsförsäkring. Det finns en risk att man känner sig trygg pga denna försäkring och kanske lämnar en kameraväska i bilen. Det är bara i princip nya saker man får full ersättning för och sen har du självrisken, tiden utan prylar osv. Så även med försäkring tar man en risk.
Ja. Vi släpper biluthyrarna. Gefvert verkar spela i en helt annan division.

Tilläggsförsäkring är lite för att känna just den där tryggheten tänkte jag. Det är klart att det i snitt blir billigare att spara själv. Frågan är då egentligen hur mkt man är villig att betala för det och sedan hur mycket man verkligen får tillbaka om det väl händer något. Tycker du har gett rätt bra översikt om problemen med försäkringarna. Så jag tror jag börjar spara och hoppas på att inte drabbas av något. Men ska först undersöka det jag redan har och om vi kanske borde byta bolag för hemförsäkring.

För övrigt brukar ju kortköp ge en del som nämnts vid resor. Har för mig att även handla via internetbank nuförtiden ska ge samma förmån så länge man har kört kopplat till kontot. Ingår det något skydd även vid kameraköp hos någon bank tro?