Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-31, 11:20
Flash Gordon

gamleJ skrev: Vad jag förstår fungerar ögonfokus exceptionellt väl både på x-t3 och på Sonys ver iii. Kommer Canon bara i närheten blir jag nöjd. Stämmer ryktet med en tidig firmware tror jag det blir mer än bara buggfix. De lär ju knappast ha flaggat för en firmware med lite buggfix i vid lansering. Många tror att de fick stressa ut huset lite och istället för att skicka ut det med dåligt fungerande ögonfokus så valde dom denna vägen istället. Kanske ser vi ett lite nytänkande Canon i samband med spegellöst. Listen på eos r är väl definitivt exempel på nytänk. Den ryktas också få nya möjligheter i kommande firmware. Skulle vara jättekul om den blev mer användbar.
Man kan ju hoppas att både Canon och Nikon tar till sig Fujis sätt att uppgradera sina kameror även efter lanseringen.
Jag fick nyss en uppdatering till min X-H1 som gör att jag nu har 5,5 stegs stabilisering på samtliga mina objektiv. Det är något som verkligen gör skillnad.
Det fungerar faktiskt till och med min Fringer adapter och EF 85/1,4 IS. Skall man fota på långa tider är det bättre att sätta objektivet på Fujikameran än på 5D MKIV.