Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-04, 15:05
cardazio

iSolen.se skrev: Dödare?

D850 kommer ju inte försvinna bara för att det dyker upp Z6/7 etc.
Saken är den att jag inte tjänar något nämnvärt på att gå från d800e till d850 då jag inte fotar sport/djur, men med spegellöst får man kortare flange distance och focus peaking. D8XX lär aldrig bli spegellös och då är man hänvisad till z-serien som inte har rätt layout eller ergonomi. Tänker mig därför att jag kommer byta från Nikon, men frågan blir väl när det kommer ett tillräckligt bra motbud till d800e.

Naturligtvis återstår det att se DR och tonal range mm, men om man kan förutsätta att sensorn minst tangerar den i d800e så klagar jag inte.

Nu har jag satt ett mjukt köpstopp på Nikon objektiv för mig själv då jag vill byta så snart jag hittar ersättaren och då blir det självuppfyllande. Ville därför veta om den det ut att samma något väsentligt som man vant sig vid att alltid ha i d800e. Man blir hemmablind när saker för för bra.

Bytte nyligen från swedbank för att kontonumren är bökiga för de som har andra banker, men blev en helsikes massa extrajobb för att få allt på plats efteråt och märker då att man tagit mycket för givet som fungerade i gamla banken.

Vill inte göra samma misstag med kameran 😀