Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-04, 12:26
snap01

OM_4 skrev: Det där stämde väl förr, med dagens nya skrivare stämmer det inte längre. Nu är jag part i målet då jag säljer papper, men hör i princip aldrig av kunder att de är missnöjda med profiler. Stefan gjorde egna profiler på våra papper och jämförde med tillverkarprofil och han sa att skillnaden var på marginalen och inte värt besväret att göra egna profiler. Att sen Imageprint har andra fördelar är en annan sak.

idag kör jag canon pro 1000 o om jag tex kör hanemuhles luster profil på deras luster papper så är den långt ifrån spot on. Den är betydligt gulare. Däremot canons profil till deras luster papper stämmer riktigt bra.
Hittills har jag inte hittat så många profiler från papperstillverkare som är spot on.
När jag körde image print med storformatarn så stämde det klockrent till varje papper samt du får 3 olika profiler till varje papper beroende på vilket ljus dom ska betraktas i.
Vilka profiler har du själv använt o anser är spot on?
När jag pratade med Stefan så sa han att det var bättre nu än förut men många profiler är inte ok men allt beror på vad man har för krav, samt vad man själv kan se.

Jag använder en ny eizo proskärm.