Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-15, 17:00
apersson850

Flash Gordon skrev: Med Fuji kan jag ställa om i princip alla inställningar jag har behov av medan jag fotar med en knapp eller ett vred.
Med Canon måste jag ofta in i menyer för att göra samma sak.
Jag blev intresserad av detta, för det låter ju som om jag missat något väsentligt här.

Letade upp en bruksanvisning på en Fuji X-Pro2, för att se på vilket sätt den är bättre.

Det första som slog mig var att bruksanvisningen var så usel att jag inte blev riktigt klok på hur man gör ens de mer grundläggande manövrerna med kameran.
Det andra var att jag inte kunde hitta någonting som var lättare att göra på en X-Pro2 än på mina vanliga Canon-kameror. Kanske detta beror på den trögjobbade bruksanvisningen jag hittade på nätet. Eller så är det jag som är trög. Jag får nog leta upp en verklig kamera, som jag kan pilla på, så jag får chansen att begripa fördelen här.

Under tiden, kan du ge exempel på en inställning som är så mycket enklare på en sån Fuji än på en Canon? Eller valde jag fel modell av Fuji? Du nämnde den, så jag trodde den var en av de lättjobbade.