Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-27, 08:38
gamleJ

PMD skrev: EOS R saknar IBIS.
Va? Det hade jag missat. Någon sa något om crop i 4K också men hörde nog fel ;).

Skämt och sidor, som du vet svider det rejält. Egentligen mest för alla fina ef-glas som blir utan stabilisering.
Jag kommer köra eos r tillsammans med 5dsr och linserna jag har till 5:an är med is. Jag tror inte det blir köp av de ostabiliserade linserna inom RF pga pris och klumpighet. Eos r ska komplettera och bidra med främst mindre vikt och evf. Jag kommer sikta in mig på RF 35:an till att börja med och sedan köpa fler ljussvagare objektiv med is när de kommer.

Det skulle gå att vänta på nästa hus i r-serien men inget säger att den har ibis heller. Troligen blir det bättre och mer högupplöst sensor och ett proffsigare hus totalt sett men prislappen lär ju bli därefter. För runt 20000kr initialt så får jag ett hus som sömlöst smälter in tillsammans med befintlig utrustning samt bidrar med nya möjligheter. Jag har alltså mer börjat fundera kring vad jag vinner istället för vad jag förlorar. Längre fram i tiden kommer 5dsr att ersättas med en högupplöst monstermaskin med ibis :).

Så är mina tankar just nu men tråden kanske förändrar dom igen.

X-h1 såldes ny av Cyber för runt 12000kr häromdagen. Fuji är fortfarande en väg som också lockar.