Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-05, 21:41
martinot

Sten-Åke Sändh skrev: Martein, jag är varken upprörd eller någåt åt det hållet över detta släpp utan mer förundrad och fascinerad. Det krävs ett visst mod för att göra något sådant 2019. Det måste man ge dem. Det är så på tvärs mot allt annat i branschen att man bara häpnar. Tre bilder per sekund, det var standard 2005 i KM min D7D och i Canons 20D om jag inte missminner mig.

Frågan är väl om några kommer köpa den där "budgetmodellen" när de kan få bättre och "nyare" Leica-grejer billigare begagnat. Är det inte samma målgrupp som annars köper begagnat för att man inte har en möjlighet att efterfråga nya grejor till Leica-priser?
Jo, Leica har oftast valt att gå sin egna väg, och inte följa alla andra. På både gott och ont. Det kan jag helt hålla med om.

När det gäller beg. så är det normalt bra och attraktivt, men i just detta fallet så skall jag köpa in den på ett av mina bolag, och då blir det lite snårigare ibland då man måste begränsa sig till beg. utrustning som endast ägts av företag (privatpersoner fungerar inte att köpa från då de är "moms-smittade" som min revisor uttrycker det).

I just mitt fall så är det inte heller så blodigt att köpa in kamerahuset då det skall användas av firman, och jag kan kvitta det mot andra intäkter i bolaget (räcker att jag jobbar ca. tre dagar extra istället för semester för att kompensera för inköpet, och det gör inte så mycket att jag jobbar mer i sommar då vädret ändå inte verkar bli lika fantastiskt som förra sommaren).

Men dyker det upp en beg. M10 i fint skick som enbart varit företagsägd (aldrig passerat någon privatperson som ägare) för liknande pris som denna "nya" M-E Typ 240 så är jag absolut intresserad.

Tipsa gärna direkt här i tråden om ni ser någon för liknande priser, eller är det någon med företag som vill sälja en fin M10:a och läser detta, så skicka mig mer än gärna ett privat mess via Fotosidan.