Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-18, 18:43
PMD

Gabbsan skrev: Men jag är intresserad av ett magasin/tidning för det är viss del underhållning och viss del lärdom av saker jag kanske annars inte skulle kollat upp. Något mer avslappnat jag kan sitta på soffan och bläddra igenom, det man egentligen har sådana tidningar till. Dock brukar det väl finnas artiklar ibland där de som inte är super erfarna kan lära sig något. Jag är inte heller särskilt intresserad av kamera- och utrustningstester, sådant kollar man väl upp vid de få tillfällen man är intresserad av något nytt.
Jodå, det brukar förekomma artiklar i fototidningar om hur man gör både ditten och datten, så jag tycker nog att din idé om "passivt lärande" är bra. Notera dock att när du har läst en bra fototidning i flera år så börjar den typen av artiklar kännas lite onödiga ("det där kan jag ju redan"), men då får du helt enkelt koncentrera dig på artiklar om prylar eller kanske artiklar om fotografer. :-)

Sen FOTO lades ner har jag inte prenumererat på någon fototidning, men en period (eller snarare flera perioder) prenumererade jag på Kamera&Bild och den kan jag nog rekommendera för dina ändamål.