Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-11, 19:32
martinot

Bengf skrev: Ja kan tycka jätte bra om många kameror, är skojigt att följa nya D6 som är på gång, och se och läsa om den, fast jag nog aldrig kommer att köpa en.

Det är lite synd kan jag tycka att flertalet då säger, jag har köpt/valt min kamera som passar för mig, sedan har jag inget intresse av som händer för övrigt på kamera fronten, så i princip fins inget att diskutera längre punkt slut, Nej jag kommer med stort intresse att följa det mesta av alla nya kameror som kommer oavsett sensorstorlek, pris, vikt och storlek.

Självklart att jag ville prova på Ris när brorsan kom hem med det nya på 60-talet från Stockholms ofta tidiga på nyheter inom matfronten och i affärerna, men farsan var bekymrad över att jag käkade fågelfrö som han sade ( född 1908 som han var )- nu fans ris tidigare än så, men lilla Degerfors var sällan först med nyheter på den tiden.
Som den tekniknörd jag är så är jag väldigt lik dig Bengt gällande detta, och tycker det är roligt att kika på de flesta typer av kamerasystem, kameror och objektiv (och alla andra prylar för den delen).

Jo, det är också kul att testa nya maträtter och använda nya ingredienser! :)