Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-16, 09:03
iSolen.se

lofling skrev: Ja. Vi släpper biluthyrarna. Gefvert verkar spela i en helt annan division.

Tilläggsförsäkring är lite för att känna just den där tryggheten tänkte jag. Det är klart att det i snitt blir billigare att spara själv. Frågan är då egentligen hur mkt man är villig att betala för det och sedan hur mycket man verkligen får tillbaka om det väl händer något. Tycker du har gett rätt bra översikt om problemen med försäkringarna. Så jag tror jag börjar spara och hoppas på att inte drabbas av något. Men ska först undersöka det jag redan har och om vi kanske borde byta bolag för hemförsäkring.

För övrigt brukar ju kortköp ge en del som nämnts vid resor. Har för mig att även handla via internetbank nuförtiden ska ge samma förmån så länge man har kört kopplat till kontot. Ingår det något skydd även vid kameraköp hos någon bank tro?
När jag jobbade för ett engelskt försäkringsbolag fick säljarna, som var tredje part, 35% till 50% av premien i flera år som säljkommission. De systemet har vi tack och lov inte i Sverige vad jag vet. Sen ska företaget ha sin administration, system för allt, reklam, lokaler, drift, löner, omkostnader...det är väldigt lite som går tillbaka till kunderna, MYCKET mindre än folk tror. Minsta "återbetalningen" är just inom tilläggsförsäkringar, de är lönsammast för bolagen.

Shoppa gärna runt mellan olika hemförsäkringar, de måste man ju ha i alla fall. Jag har väldigt bra erfarenhet från LF. Inte så bra från Trygg Hansa. If... var katastrof. Man kan ha otur med handläggare så det är bra att skriva/läsa i forum, typ detta.