Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-09, 01:51
Sten-Åke Sändh

PeterWem skrev: Dags att byta frisyr https://cvdazzle.com/

Ja det kanske inte blir så enkelt för partiet i Kina att få till det men de kan ju alltid lära sig av kineserna i Singapore. Redan på 70-talet satt det affischer uppe överallt med bild på vad som inte var tillåten frisyr. Ingen lång lugg, inget hår över kragen och inget hår över öronen. När jag kom från Malaysia så kom jag inte in i Singapore, utan de tvingade mig att klippa mig hos en indier som drev frisörsalong vid gränsen mellan länderna. Jag hade vänt om jag inte åkt dit delvis för att köpa ett par nya objektiv.

I Malaysia kunde man om man såg för slafsig bli klassad som hippie och då stämplade man passet med en "Hippie"-stämpel och då hade man 24 timmar på sig att lämna landet. Det är inget skämt, jag har dokumenterat både affischer och det stora plakat som stod vid gränsen till Singapore (har dock inte hunnit digitalisera dessa bilder än).

En amerikan jag mötte hade försökt att fläta sitt hår till hästsvans och gömma håret nedstoppat i skjortan men den petade de triumferande upp och sade: "Vad är det här då?" och så fick han först en allvarlig tillsägelse (efter som det ju var andra gången) och sedan fick han klippa sig också.