Annons

Jag e först!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Torpeden

Medlem
Halloo!

Kul att en sida om foto har dykt upp. Tycker själv den verkar lovande.

Hoppas många hittar hit så att det kan bli intressanta diskussioner i forumet.

Lycka till med sidan!

MVH:D
 

jkaving

Medlem
Sen kom jag

Här är i varje fall en till som hittat hit.

Instämmer till fullo i att det verkar lovande.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
många medlemmar

hoppas vi på. Just nu försöker vi göra oss hörda och sprida sidan så mycket det går.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
fotosidan.se

kommer att bli jättebra om den sprids i sverige och vi kommer att jobba mycket på det.

Kul att du tycker den är bra.

Hälsningar
David
 

AJä

Aktiv medlem
Se mycket lovande ut

Jag håller med om att detta ser lovande ut. Det hade varit bra med en svensk fotosida likt den norska foto.no. Där verkar det vara full aktivitet. Som sagt, hoppas denna sida blir lika populär och välbesökt!
:)
/Anders
 

AJä

Aktiv medlem
Ooops..mitt tidigare inlägg låter inget vidare när man läser det. Jag menar förstås att fotosidan.se är en bra sajt och att den är lika bra som foto.no. Sedan om den blir lika välbesökt och populär får väl framtiden utvisa.

hepp
Anders
 

pjutsi

Avslutat medlemskap
Snygg, smart men går det inte lite segt?

Jag ramlade in här via pixelarea och blev överlycklig över att hitta precis allt som de har plus precis det som de saknar. Och lite till. Fotosidan är ju grym. Rent, snyggt och smart. Jag tror att detta blir en hit direkt och önskar gänget bakom all lycka.

Det enda jag vill invända mot är snabbheten. Det kanske bara är allmänt segt på webben idag, men det går överlag ganska långsamt. Speciellt forum-funktionen. Mycket laddningspauser och sånt. Vilken hård- och mjukvara använder ni?

Jag kör IE 5.0 på MacOS 9.1 och är ansluten vi Göteborgs Universitetsnätverk som alltid är racersnabbt. Men som sagt, om webben segar idag så har jag bara positiv kritik.

Kör hårt / PJ
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Kanske Mac?

Jag tror att det tyvärr kan vara så att vissa funktionerna på fotosidan kan vara sega på Mac. Jag ber Christer svara på detta.
/david
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Prestandan

Vi kör PHP+mySQL under Linux på en hyfsat fet Dell-server. Den har en del annat att göra, men när jag mätt har jag aldrig fått en responstid (från begäran till färdigt svar) på över 2 sekunder. Oftast ligger det under sekunden.

När man kommer in på forumen är layouten tämligen komplicerad, så dels är det mycket HTML-kod som skall över - dels tror jag Mac:en får räkna ganska friskt för att göra layout med alla nästlade tabeller. Där är det den egna datorns prestanda som spelar roll, likaså hur bra browsern är.
Så på Att Göra-listan står redan att förenkla forumdesignen! Önskar jag hade en Mac att testa med bara...

Sedan kan förvisso linan till oss varit seg också; i fredags eftermiddag märkte jag det var fasligt segt mot våra servar en stund då jag surfade in via Telia ADSL. Men det släppte senare på kvällen.

Surfa några dagar till och jämför - är det konsekvent så hör av dig igen så skall jag ta och "trimma" lite.
 

pjutsi

Avslutat medlemskap
Jo. Visserligen så är IE 5 inte speciellt smidig på MacOS 9 men jag tycker ändå att det verkar gå segt att ladda hem sidorna. Under en period tidigare idag (lördag em) så flöt allt plötsligt på utav bara den, men för tillfället så är det tungt igen. Kanske är trafiken hög?

Jag kör en G4 450 Mhz så flaskhalsen borde inte vara jag. Har inte stenkoll på php men alla tabell-anrop och sånt sker väl på serversidan ändå? Min maskin ritar väl bara vad jag förstår.

Tack för snabb feedback. Det verkar som om ni jobbar riktigt hårt, härligt. Keep up the good work / PJ
 
ANNONS