Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-28, 13:53
martley

Frågan i ämnet insinuerar nästan att objektiv är nånting man springer och köper dagligen eller nästan lika ofta som man köper mjölk, men jag är lite inne i en shoppingperiod just nu, och på kort tid har jag inhandlat en ny kamera och två eller egentligen tre objektiv. Ett följde med som kitobjektiv till kameran, det testade jag inte, ett köpte jag på postorder, så det var lite svårt att testa innan köp, dock har jag haft ett likadant tidigare, och det tredje köpte jag som begagnat i butik, och jag testade inte det heller, eftersom priset var väldigt rätt och det såg väldigt obegagnat ut. Jag hade inte heller min kamera med mig eftersom det var på väg hem från jobbet. När jag tänker efter så provkörde jag inte ens bilen jag har innan jag köpte den för ett par år sedan. Det har kanske nåt med personlig läggning att göra.

Valen av kamera och objektiv baserade jag på diverse studier av recensioner och jämförelser jag hittade på nätet samt en balansräkning på pris i förhållande till vilken budgetram jag ville hålla mig inom och hur mycket jag tror att jag tänker använda sakerna.
Bilen var av samma märke som förra, fast betydligt nyare, och den gamla hade verkstaden en önskelista på vad de ville reparera med en prislapp som skulle räckt till en EOS R med marginal till och med.