Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-11, 22:33
Staffanp

Tomasz skrev: Du är envis du, att ställa ännu en fråga efter den uppläxning du fått ;) Jag tänkte föreslå att du skickar ett magasin till var och en av alla de som vet bäst, så får du veta hur du skulle gjort....

Jag har själv skannat några dia i en Reflecta fast de var så få att jag inte behövde fundera över optimering. Men jag är nyfiken på vad du kommer fram till i slutänden, så berätta gärna hur det blev.

Färgtemperatur borde inte vara något problem för lightroom, man kan ju fixa vanliga bilder tagna under de mest konstiga förhållanden.

Ledsen att jag inte kan bidra med några fler tips, trevlig helg!
Tack för svaret! Jag lovar att hålla er uppdaterade framöver men det finns en risk för ett antiklimax här. Jag kommer nämligen inte dra igång ordentligt förrän till hösten. Nu planerar jag mest i mitt huvud, därav den här tråden där jag ville ha tips på vilken projektor som kunde passa bra. Tanken var att sedan försöka hitta en sådan på loppis eller blocket under våren/sommaren.

Men som sagt, så fort jag har något nytt att rapportera kommer jag att göra det. Även om det blir ett stort personligt nederlag. :)