Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-18, 21:52
recman

Staffanp skrev: Det kanske inte finns så många som sitter inne med svar på frågan. Jag tror att jag jag löst det själv med en carousel S-AV 2050. Det finns antagligen fler carousel som har den mekanismen.
Efter att plöjt igenom 6 sidor med högst irrelevanta svar från trollbesläktade medlemmar så är jag fortfarande nyfiken på hur det gått för dig? Har du kommit igång än?

Är nämligen i precis samma situation som du, och tänker precis som du med tidsåtgång osv (vill bara tillägga till herren som trodde att tiden stannar av i samma stund som scannern jobbar på egen hand; så fungerar inte verkligheten, tro mig) :)

Själv testat med en diascanner (i 15k-klassen) som tar hela magasin åt gången. Med "mellan-upplösning" och alla bildfixar-metoder inaktiverade tar ett magasin med 40 bilder ändå strax över timmen. Visst, jag kan dricka the och pilla naveln under tiden men det tar ändå en timme, hur jag än vänder och vrider på tiden. Därför tänker jag i samma banor som du, men har inte påbörjat några tester eller så än. Vore därför intressant att få en rapport om i fall du kommit igång mer?