Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-18, 09:15
Astroscapist

iSolen.se skrev: Det kan nog funka om man delar upp skadan i prylar som du säger och sen kan man ju låta bli att berätta om de andra prylarna och det andra försäkringsbolaget för att minska risken att någon handläggare säger nej.

Edit:

Nej man får inte göra så i alla fall enligt If... och LF. Jag ringde mitt bolag, alltså Länsförsäkrningar, med allrisk täcks tex en stöld av kameraväska på stan upp till 100 000. Blir det inbrott hemma täcks samma kameraväska och allt annat som stjäls upp till 1 000 000. Det gäller privat utrustning som man inte tjänar pengar på. Har du dubbla hemförsäkrningar kan du inte dela på skadan för att få upp försäkringsbeloppet enligt dem.

(Citatet ovan var från "If..." inte LF)

Det är möjligt att ditt bolag gett dig annat besked eller att ditt bolag har andra regler.

Saken är utredd från min sida, ni andra får gärna fortsätta diskutera.
Ja jag har inte LF iaf. Och mina erfarenheter är verklighetsbaserat, utnyttjat och handlagt och alla parter är med på noterna, inget dolt då det finns polisanmälan som skickades till samtliga parter som krävde detta.

Edit: funderar varför LF inte skulle vilja dela upp din förlust med andra bolag. De skulle ju sparat in massa pengar på det.

Edit2: en annan fundering om man har LF och tror på det Ola skriver så har man en kameraförsäkring och denna blir stulen ihop med andra saker som ex smycken. Så måste man alltså välja att täcka antingen sina smycken via LF eller kameraprylarna.

/Stefan

Senast redigerad av Astroscapist den 2017-08-18 klockan 09:44.