Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-08, 22:31
Sten-Åke Sändh

xQubeZ skrev: Tror tyvärr han har svårt o hitta begagnade Sigma ART obejktiv då de precis kom ut till E mount men de är fortfarande väldigt prisvärda för nypris.

Och jag skulle nog tom säga att objektivet är viktigare än kamerahuset.
Håller med om det sista och det verkar ju många andra göra också genom de förslag de givit på tänkbara bra objektiv som matchar huset.

Jag vet inte hur Sigma funkar på Sony spegellöst som A7r II som det är fråga om här men med tanke på vad jag hört från både Kameradoktorns och Scandinavians personal så har de faktiskt haft en del AF-precisionsproblem med Sigmas ART-objektiv på Canon- och Nikon-hus. Det kanske går bättre på Sonys spegellösa då det ju är en helt annan fokusteknik men det kan faktiskt bli fel med Sony-hus också och det även med Sony FE-original som det första ex. jag fick av 24-105mm/4. Jag skulle vara noga med att testa påtänkt ex. innan köp.

Med det sagt så hoppas jag verkligen att jag har fullständigt fel och att Sigma verkligen lyckas med sin ART-serie till Sony E. Det vore mycket välkommet. Sigma ART med Canon-fattning och MC-11 -adaptern har hittills inte övertygat mig i alla fall.