Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-21, 17:58
Kristobal

”Du får ej redigera någon annans objekt”
Står det när jag trycker på länken.
Blir ju lite nyfiken att kolla.
Vidare för min del kan jag bara säga att jag sällan tilltalas av landskap som har så mycket detaljer, så stort spektrum att förhållandet till och se på. Då får det vara någon form av spektakulär himmel eller dylikt. Sen har jag inte sett din bild i riktigt format vilket gör att jag borde vara lite försiktig. För att din bild skulle väckt mer känslor just hos mig skulle jag velat ha husvagnen i förgrunden och landskapet vid sidan. Sen är det ju komplext efter som vi alla har olika inre och yttre bilder som triggar igång någon inneboende vilande känsla. Och jag tror kanske oxå att vi alla bär på olika känslor och därför är det ju osäkert om det som väcker nån känsla hos mig gör det för någon annan. Eller det jag menar är att vi har olika nära till olika känslor. Jag tycker fortfarande att det är en bra bild men för mig så hade motivet kunnat nyttjas på ett mer effektfullt sätt. För mig då.
För vem ska en bild vara bra då? Är en fråga som väcks i skrivande stund. Är inte det viktigaste med din bild att den är perfekt för dig? En storslagen himmel eller annat ljus hade kanske gjort bilden mer lättgillad men vad jag förstår det som att du ville uttrycka skulle kanske rent av försvagas om ljuset var annorlunda?

Inte menat som nån dumförklaring såklart utan bara vad jag spontant tänker.