Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-15, 21:22
ztenlund

martinot skrev: Absolut. Är själv intresserad av Z6 (och även A7III). Tycker det är intressant att utröna vad som gäller rörande dess batteritid. För mig så är det en sak som jag tycker är en nackdel med många spegellösa.

Tar gärna lite mer återkoppling från de som har kameran och själva testat i verkligheten (och inte från såna som Stefan som är här för att dissa Nikon, och som hänvisar till random clickbaiters på YouTube).
Om sökaren är viktig för dig så bör du titta på/i dem, om du inte har gjort det. Jag tycker att Z-kamerorna ser rätt bra ut för att vara spegellösa, men A7 III tycker jag är för dålig. A7R III börjar väl likna något. Ingen av dem kan dock tävla med D810/850, sett till "bilden" i sökaren, men sedan är det ju två olika typer av sökare.

Däremot har jag ingen kamera av endera sorten. Jag kunde dock inte låta bli att pilla lite av ren nyfikenhet tidigare. Att A7 III:s sämre sökare i bästa fall nämns i förbifarten tycker jag är rätt märkligt. För mig är den påtagligt mycket sämre. Jag tycker att man kan stå ut med lite muggigare sökare på kameror där alternativet kanske är ingen sökare, men när det gäller mer avancerade systemkameror tycker jag att man ska kunna ställa krav på en högre nivå.