Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-16, 07:56
Canalog

PMD skrev: Det låter som ett mycket gott råd om det inte står uttryckligen att dyra kameror inte omfattas av hemförsäkringen.

Själv ska jag nog överväga att byta till ett annat försäkringsbolag eftersom Länsförsäkringar tydligen kan hitta på regler som inte står i villkoren.
Jag håller på att undersöka och värdera alternativen Gefverts kameraförsäkring eller uppgradera min befintliga hemförsäkring hos LF...jag insåg att jag kanske hittills haft lite för lågt lösöresbelopp, m h t min fotoutrustning. Angav alltså ”fullvärde” vilket hos LF innebär att dom täcker upp till en million.

Men tel. Med LF’s. Skadereglerare fortsatte m a p dyr kamerautrustning, och jag ifrågasatte hur dom värderar något som blivit stulet...t ex en jättedyr kamera. Dom ansvänder sig av Svenska Handelskammaren sa hon, vilka går vidare och vänder sig till experter vid behov, t ex kända auktionshus osv.
Men en siffra på 100 000 dök upp i samtalet, sa hon att med fotoutrustning upp t det värdet skulle det inte vara nåt problem att resa ute i Europa med iakttagande av normal aktsamhet.

Dessförinnan, före samtalet, hade jag i den gångna helgen mailat ett klipp ur fotosidans forum: se bifogad bild, där jag hade målat över kommentatorens namn.
Detta tog visst skruv på LF, den kvinnliga skadereglerare ringde mej igår, och ville gärna veta vem som uttalat detta eller var detta var skrivet...
”Fotosidan sa jag bara, Skandinaviens största fotosajt”...nåt namn eller nåt alias lämnade jag givetvis inte ut.
Jag tror att jag kommer att teckna Gevert för en månad till att börja med (jag ska ut på Europaresa 14 dagar i september)...dom är dyra, ca 400 per månad för Europaförsäkrat belopp 100 papp, så jag är fortfarande osäker vad som är bästa valet.
/B
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	3D1E1EA8-912A-455E-AB9F-F307726B72C2.jpg
Visningar:	31
Storlek:	47.8 KB
ID:	148505