Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-19, 19:20
pobe77

Tack för tipsen!

Vad jag menar med 2000D är om det finns en enklare kamera än 5D Mark II idag med typ samma sensor/bildkvalitet? Vad skulle det vara i så fall? Det behöver nödvändigtvis inte vara fullformat.

Min 5D hade inte mer än 10000 exponeringar så det blir nog svårt att hitta någon som inte används mycket nu så här några år senare. Tittar hellre därför på nya kamerahus. Hade för övrigt första varianten av 5D en gång i tiden också och den var trevligt den med!

Har även ägt en 7D och det var en fantastisk kamera. Fotograferade då mest med 50mm 1,4. Har även haft Canon 135mm en gång i tiden och den brännvidden är också trevlig så en 85mm 1,8 på en kamera med brännviddsförlängning funkar!

Jag har numera helt tappat intresset för teknik och vill därför hitta en så enkel (men bra) kamera som möjligt för att kunna fokusera på bilderna. Därför exemplet 2000D och om den är duglig.

Budget typ helst nytt kamerahus av valfritt fabrikat som inte är i proffsklassen men "duglig". Behöver inte fullformat eller 6 bilder i sekunden. Sedan en begagnad 50mm, 85mm eller 100 macro (utan IS).

Det var enklare på den analoga tiden :)