Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-07, 07:48
TobiasLehtinen

Hej! Tack för det, normalt sett så svarar vi inte offentligt utan tar det med personen i fråga när det gäller något specifikt ärende eller åsikt så att vi får korrekt och bra input och kanske får en chans att rätta till det som inte blivit rätt. Här behöver vi all input vi kan få - systembytet är en jättestor "grej" för oss och vi vill att det ska bli så bra som möjligt. Se svar nedan.

AFJ skrev: Kul att du svarar här Tobias!

Det jag saknar mest är att kunna ta fram den tekniska specen på t ex ett kamerahus och sedan kunna välja en annan modell och jämföra dem "side-by-side".

* Vi lanserade "jämför" med tekniska specar men funktionen var undermålig och den byggs om - det kommer!

Sedan stör jag mig som sagt en aning på filterfunktionaliteten i vänsterkolumnen. Gå på Digitalkamera-Systemkamera, då är första filtret "Märke" och där visas de sex varumärken som har högst frekvens. Trycker man på "Visa alla" - då kommer det bara upp ett ytterligare varumärke. I det här fallet hade det förstås varit mycket bättre om även Pentax funnits med från start och man kunde då ta bort "Visa färre" och "Visa alla".

* Filtrering, sökning och jämföra är de stora puckarna som arbetas med dagligen. Tar dina tankar till IT.

Går man vidare till "Välj Egenskaper" - så ser det lite annorlunda ut men även där kunde man ju ha valt att visa alla egenskaperna med en gång. Visserligen blir då listan längre men 11 egenskaper funkar ju fint än då, sidan är ju "oändlig" så lite scroll nedåt är inga problem.

Det skall till ganska extrema "listor" för att de inte skall gå att visa alla urval default tycker jag.

När det gäller hastighet tycker jag det flyter på bra.

Den stora texten - kluven. Det gör det onekligen lättläst för en svagsynt som jag. Sitter ofta med stora skärmar och skulle aldrig surfa in med mobilen på er site (tillhör det gamla gardet som tycker att man skall ringa med mobilen och att paddor är djur som gör sig bäst i den lokala dammen). Så för mig funkar det fint.

* Ja, den här biten handlar delvis om teknik och sen hur man personligen känner och vad man föredrar. Vi tror att detta blir bättre när vi dödar lite tomrum som uppstår på produktsidan, skulle den vara "tajtare" så upplever man det bättre, något vi testar i vår testmiljö just nu.

Tack för all input, uppskattas!