Annons

Tips om billigt på nätet!

Produkter
(logga in för att koppla)

lord_fantiz

Aktiv medlem
Någon som har några tips om billiga ställen att handla på nätet! Gärna ställen ni har erfarenheter av!
 

Mira

Aktiv medlem
Beror ju förstås på VAD du vill ha...

Filmrullar köper du billigt på Sebafine

Photax har stort utbud och bra priser - har dock inte så stor erfarenhet av dom...
 

Bengt H

Aktiv medlem
Jag vill verkligen rekommendera Hegethorns Foto i Nässjö.
Är sedan ett antal år kund hos dem och detta är den trevligaste fotobutik som finns. Helt perfekt service m.m., i dagsläget så kan man inte handla via nätet men du kan gå in och titta på priser mm.

Om någon har ärende till Nässjö eller skall byta tåg så är det verkligen värt en proenad på ca 5 min från stationen till butiken.

Mvh. Bengt

Länk:

http://www.hegethorns.se
 

welinder

Medlem
dåligt samvete

Jag brukar ge butiken en chans att konkurrera med postorderbutikerna genom att nämna vad motsvarade produkt kostar på postorder.
Affären brukar då kunna pruta lite på priset och jag kan visa min uppskattning av den hjälp som jag har fått genom att köpa av affären.

/Jonas
 

Helena

Aktiv medlem
Ibland så är det bättre att handla lite dyrare i butik och få bättre service där i framtiden...
 

Anders R.

Medlem
:) :confused: två tips:
1.sök info på nätet så slipper du besvära affärerna
2. begär samma pris som kan handla för på nätet!
 

markus

Aktiv medlem
www.ibazar.se kan man göra riktiga fynd ibland. Jag har köpt en del prylar därifrån och har bara positiva erfarenheter.

Den enda nackdelen är att det jämt är tillgängligt. En kväll kom jag hem småfull från krogen och lyckades köpa ett objektiv som inte passar min kamera. :)
 

jojje2

Aktiv medlem
filmscanner

Jag har precis köpt en filmscanner.
Kunde ha fått den 300 kr billigare ute på nätet men resonerade på följande vis:
Om den går sönder eller måste omkalibreras så vore det trist att behöva lägga ut pengar på frakt + att det kan vara lättare att prata till sig en "lånescanner" eller att få den utbytt i en butik än på postorder/internet.
 

Helena

Aktiv medlem
Re: filmscanner

jojje2 skrev:
Jag har precis köpt en filmscanner.
Kunde ha fått den 300 kr billigare ute på nätet men resonerade på följande vis:
Om den går sönder eller måste omkalibreras så vore det trist att behöva lägga ut pengar på frakt + att det kan vara lättare att prata till sig en "lånescanner" eller att få den utbytt i en butik än på postorder/internet.
Handlar det bara om några hundralappar så är det bäst att köpa nytt... men när det börjar handla om en 14 000 optik så tycker jag att det känns betingat att leta efter den i begagnatställen...
 

pjutsi

Avslutat medlemskap
När nyöppnade japanphoto väl får igång sin webbutik så kommer de svenska jättarna att få bra konkurrens tror jag. Deras priser på diaramar, magasin och vissa andra förbrukningsprodukter är grymma.

http://www.japanphoto.se
 
ANNONS